Yhdistys

Yhdistyksen tarkoituksena on luoda mahdollisuuksia talviuinnin harrastamiseen sekä kehittää talviuintia terveydellisessä ja liikunnallisessa mielessä.

Tarkoituksensa toteuttamiseksi yhdistys voi ylläpitää avoimia uimapaikkoja, saunaa ja liikuntatiloja sekä järjestää harjoituksia, kilpailuja, kilpailumatkoja, retkiä sekä huvitilaisuuksia.

Toimintansa tukemiseksi yhdistys voi ottaa vastaan lahjoituksia ja testamentteja, perustaa ja ylläpitää tarpeellisia rahastoja. Toimintansa tukemiseksi yhdistys voi myös omistaa ja hallita toimintaansa varten tarpeellista kiinteää ja irtainta omaisuutta sekä järjestää asianmukaisella luvalla arpajaisia ja rahankeräyksiä sekä myyjäisiä ja juhlia.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Yhdistys voi harjoittaa kahvilatoimintaa ja vuokrata pienimuotoisesti omistamiaan saunaa ja liikuntatiloja sekä perustaa tukijärjestön esimerkiksi tukisäätiön.

Yhdistys on vapaa kaikista poliittisista suuntauksista ja puolueista.